Prosit

29 10 2012

Naturligtvis letade vi upp det enda Target på Manhattan och gjorde som localsarna, dvs tog bussen dit! Manhattans Target ligger i East Harlem vid 117:e gatan och FDR och är en bra bit från de vanliga turiststråken. Jag gillar att se lite av ”det verkliga livet” när jag är ute och reser så den här utflykten passade mig finfint. Jag blev till och med halvt idiotförklarad av en busschaufför och kände mig genast som hemma 😉

Vi började dagen med brunch på Sylvia’s i Harlem där jag åt mitt livs hittills godaste grits (varför finns detta goda inte i Sverige???) och sen hoppade vi på en cross-town bus med Target i siktet. Och vi blev såklart inte besvikna! På Target kan man handla ALLT man behöver och lite till och det till rimliga priser och bra kvalitet. Jag köpte allt från pyjamasbyxor (coola med påfåglar) till nagellack (Essie till en tredjedel av vad man får betala i Svea rike) och den finaste pouchen/clutchen (gul med djursiluetter på). Köpte oxå den ursöta Dumbo-tröjan nedan. Prosit!

20121029-210359.jpg

20121029-210407.jpg

20121029-210415.jpg

Åtgärder

Information

Kommentera

