More is more

23 10 2012

Det där med att ”less is more” stämmer inte alltid, och speciellt inte i shoppingsammanhang! Ibland är more faktiskt helt enkelt more.

Förrförra veckan spenderade jag i New York City tillsammans med tre fina tjejer och shopping stod naturligtvis högt på agendan. Det var mitt tredje besök i NYC så jag turistade inte riktigt lika mycket som tidigare men hann ändå med att besöka Museum of Natural History där jag såklart bjöd statyn från Påskön på tuggummi (Dum-dum wants gum-gum någon?), the Metropolitan Museum of Art kallat the Met kort och gott och Grand Central Terminal. En av tjejerna är utrustad med en inbyggd matklocka som bör efterföljas så det åts mat som aldrig förr och jag vaknade baske mig mätt varje dag! Bästa maten var som vanligt pankisarna på IHOP, potatismoset på Ruby Tuesday (kedjor som finns över hela USA) och min coconut cupcake från Magnolia Bakery!

Förutom mat och sightseeing var det alltså shopping vi roade oss med, på Target, Marshalls, Century 21, American Eagle, Sephora, Henri Bendel, Bergdorf Goodman.. you name it! Den här gången hade jag inget ”major purchase” planerat för när ens bröllop är i antågande är det bra att ha lite slantar sparade, men det hindrade mig såklart inte från att hitta en hel del lite mindre dyra bra-att-ha saker 🙂 Från Macy’s fick exempelvis de två väskorna nedan följa med! Den bruna väskan med rosetten är från Betsey Johnson och efter avdragen rearabatt och visitor discount kostade den bara runt $50, som hittat! I kön till kassan sprack dock devisen om less is more när den supersöta väskan med svanarna på från Fossil uppenbarade sig framför mig och more helt plötsligt blev more.. Ingen rea på denna dock men med visitor discount blev det ändå runt överkomliga $90 + tax.

20121023-225950.jpg

20121023-230005.jpg

Åtgärder

Information

Kommentera

