Härliga OS!

3 08 2012

Nu har OS i London hållt på en vecka och jag har försökt se på så mycket som möjligt. Idag drar friidrotten igång och tillsammans med den artistiska gymnastiken (bom, barr, hopp, fristående och sånt) är det det jag tycker allra bäst om att följa. Gymnastik har jag gillat ända sedan OS i Barcelona 1992 där jag blev alldeles begeistrad i Shannon Miller från USA som lyckades med att vara med i samtliga grenfinaler och lagfinalen och fick 5 medaljer (silver i bom och all-around som bäst). I Atlanta-OS 1996 var hon tillbaka och tog två guld, ett i bom samt i lagfinalen!

Vid OS i Beijing 2008 var det Shawn Johnson från USA som var min favvo, och vid London-OS är det Gaby Douglas (bilden nedan), oxå hon från USA, som jag hejjar på. Gaby tog guld igår i all-around och det var kul att se en gymnastiktjej som såg glad ut tävlingen igenom. Nu ser jag fram emot grenfinalerna både för damer och herrar!

Åtgärder

Information

Kommentera

