Österns pärla

2 05 2012

Hemma i verkligheten igen efter två toppenveckor i Japan, och äntligen lyckades jag se blommande körsbärsträd! Inte ett eller två heller utan hundratals! Det gjorde mig lycklig 🙂

Vi hann med att turista och shoppa i Tokyo, äta svarta ägg, bada i varma bad och bo på ryokan i Hakone och besöka flera tempel och se 33 geishor uppträda i Kyoto! Shoppingen var som vanligt suverän och nu har ytterligare en Samantha Thavasa-väska och en Samantha Vega-väska lagts till samlingarna. Vi har ätit god mat, både på traditionella sitta-på-golvet-restauranger och mer moderna varianter, jag har ätit melonbröd varje dag (!) och druckit grönt te till det mesta.

Bilden nedan kommer från Fushimi Inari-templet utanför Kyoto. Maffigt, eller hur?

Åtgärder

Information

6 responses

4 05 2012
albert

Ja, man blir nästan tåri’ av lycka av att se så många torii!
Skämt åsido: Japan är ett riktigt toppenland att besöka!

8 05 2012
Trollet

Nu när du snart är pensionär kanske du ska ta upp diktande på heltid 🙂

5 05 2012
Sigges mamma

Åh, så härligt att höra att du hade det så bra!!! Älskar blommande körsbärsträd – både att de är så otroligt vackra och doftar så underbart… Har en makalös parfym med denna fantastiska doft!! Hoppas vi kan ses något snart!! Jag saknar dig, vännen!!!! Varma kramar till dig från mig!!

8 05 2012
Trollet

Åhå, vilken parfym är det? Jag har en body butter och en duschtvål från BodyShop i japanese cherry blossom som jag gillar men ingen parfym och det vore ju ett kul tillskott till samlingen! Saknar dig oxå!

14 05 2012
Sigges mamma

L´Occitane, Cherry Blossom….mmmmmm…underbar 🙂 Kramar!!!!

27 07 2012
Trollet

Nu har jag inhandlat den! Hittade en L’Occitane-affär i Mall of America och köpte parfymen där men upptäckte till min förskräckelse typ en vecka senare att den läckt och att nästan inget fanns kvar i flaskan trots att jag inte ens öppnat den! Som tur var hade jag spanat in en L’Occitane även i Chicago som vi var i då och jag fick en ny flaska direkt, no questions asked. Det är bra customer service det (fast allra bäst hade ju varit att den inte läckt alls för nu luktar det mycket körsbär om en del av mina toalettsaker..)!

Kommentera

