Fredagssöt

20 01 2012

Idag är det fredag men eftersom jag vaknade med huvudvärk och allvarligt funderade på att dra täcket över huvudet och somna om, behöver jag en liten söt bild som piggar upp. Har ni sett en sötare giraffbebis så säg?!

När jag och Anders var i Florida sommaren 2010 besökte vi bästa djurparken hittills, Brevard Zoo, och där fick vi mata giraffer! De var så söta, och hade så långa tungor!! Anders kallar mig för ett asfaltsbarn eller storstadsbarn för att jag inte är så van vid djur och natur (förutom katter då, de är jag mycket van vid) och för att jag skrikit och hoppat högt vid två tillfällen i deras stuga, en gång när jag blev ”överfallen” av en groda som hoppade upp på mig när vi grävde bland stenar runt en rabatt och en gång när jag för första gången såg en kos tunga (den är lååång) i deras hage. Japp, kossan försökte slicka mig. På Brevard Zoo skrek jag dock inte, utan var mer mentalt förberedd 🙂

Vill man titta på 32 mycket söta djurbilder kan man klicka här. Tack Susanne för tipset!

 

Åtgärder

Information

Kommentera

