Mina mål för det nya året

2 01 2012

Såhär kring nyår är det många som avger en massa löften (som sen inte hålls så ofta kanske..) inför det nya året. Jag brukar inte ge några nyårslöften men när vi åt vår nyårsmiddag i lördags kom vi på att vi kunde sätta upp individuella (och en del gemensamma) mål för 2012 som inspiration. Jag vill inte lova en massa som jag inte kan hålla i stil med att inte äta godis alls (choklad är ju sååå gott) eller motionera en massa (mina leder samtycker allt som oftast inte till såna löften) för då mår jag bara dåligt om jag inte kan hålla dem, även om de liksom är utanför min kontroll. Så, målen för 2012 är av lite annan art för mig, men syftar så klart till att jag ska må bättre och vara gladare!

Mina mål för 2012 är att:

  • åka på tre stycken längre utlandsresor (det är det som får den här skutan att hålla kurs liksom, och siktet är inställt på en resa till Japan i april, en till USA i sommar och en till till ännu okänt resmål)
  • göra iordning sovrummet i min lägenhet (tapetsera om fondväggen och komma på smartare (?) garderobslösning)
  • komma på var vi ska slå oss ner (tillsammans med Anders)
  • läsa ”Borta med vinden” av Margaret Mitchell, jag har haft boken i flera år men den är så tjock så jag blir lite rädd varje gång jag plockar upp den men jag tror att jag kommer att gilla den eftersom jag tycker om filmatiseringen med Vivien Leigh och Clark Gable mycket
  • sälja husvagnen, jag äger halva familjens husvagn och eftersom jag inte använt mig av den de senaste 15 åren verkar det onödigt att ha den kvar i min ägo för den är fortfarande så fin att någon annan skulle kunna ha kul med den istället
  • öppna ett dedicerat sparkonto som inte ska användas till något annat än just sparande, dvs inget kort kopplat till det och inga uttag ska göras, börja med att spara 2000 kr/mån och justera sen in efter bästa förmåga

Så ser målen ut för mig och 2012!

Åtgärder

Information

Kommentera

