Bokig jul!

29 12 2011

Nu är det den 29 december och 2011 är snart förbi och jag funderar lite i banorna ”jisses, vart tog det här året vägen?” och undrar om åren går fortare ju äldre man blir. Jag är knappast lastgammal (32 år) men visst känns det som att tiden rullar på fortare nu än den gjorde när jag var liten..

Jag har i alla fall haft en mycket lugn och trevlig julhelg med familjen hemma i Motala. Som enda barnet är jag fortfarande minst i familjen och får en hel del julklappar och det blir jag fortfarande lika barnsligt glad över. Jag kommer alltid att gilla julklappar och presenter, hur gammal jag än är! Det här året hade jag sammanställt en liten önskelista över de böcker jag önskade mig för mamma och pappa hävdar bestämt att det är omöjligt att handla böcker till mig annars ”för du har ju så många” och totalt fick jag nu sex stycken böcker i julklapp (4 från listan och 2 egen-påhittade) och jag blev såklart jätteglad!

Årets skörd bestod av:

  • Spellbound av Cara Lynn Schultz (önskat mig)
  • The Night Circus av Erin Morgenstern (önskat mig, har finaste omslaget på länge)
  • The Orphan’s Tale: In the Night Garden av Catherynne Valente (önskat mig)
  • The Disreputable History of Frankie Landau-Banks av E Lockhart (önskat mig)
  • Hot Property av M, S & S Kleier (Anders hade förstått att jag nog skulle gilla den eftersom HGTV är min bästa tv-kanal i USA & Kanada och han hade rätt, jag har redan läst ut den och den fick betyg 7 av 10 och nu vill jag bo i en co-op på Manhattan med en vithandskad doorman!)
  • 200 söta muffins och cupcakes av Joanna Farrow (mamma och pappa som hoppas bli bjudna på något smarrigt vid nästa besök i Västerås kan man ana)

Jag inte bara gillar att få böcker i julklapp utan tycker om att ge bort rätt bok till rätt person oxå och i år fick nog alla minst en bok av mig! Anders fick två böcker av Stephen Hawking (en för vuxna och en för barn), pappa fick en bok om frimurarnas historia och en bok om engelska uttryck och deras motsvarigheter i svenskan och mamma fick stora boken om stickning och ett par böcker om sömn. Hoppas att de tycker de är lika bra som jag tyckte de skulle passa dem!

Åtgärder

Information

Kommentera

