Arizona on my mind

12 08 2011

Igår tourade vi Arizona och stannade i Tombstone. För ett inbitet fan av filmen med samma namn (jag skulle ju gifta mig med Val Kilmer ju..) var det mycket spännande att få gå på samma ställen där Wyatt Earp och Doc Holliday hängde på 1880-talet! Vi gick på Big Nosed Kate’s Saloon, såg hur den legendariska shootingen vid OK Corrall gått till och gick runt inne på The Birdcage Theatre.

Vi bodde sen i Scottsdale, en fancy Phoenix-förort, på Firesky Resort där jag gjorde något alldeles oväntat, jag badade i poolen!! Ett ministeg för mankind kanske men för en knappt simkunnig ultrabadkruka som jag var det stort!

Idag har vi njutnjutit av vacker natur i bland annat Payson och Sedona (utan att ha sett ett spår av John McCain som tydligen bor där) och jag har invigt lite nya duds. Tisshan är från Target och shortsen från Family Dollar i Post, TX, inhandlade till det extremt facila priset 5 dollares!

20110812-000958.jpg

20110812-000936.jpg

20110812-001020.jpg

20110812-001033.jpg

20110812-001044.jpg

Åtgärder

Information

Kommentera

