Holy as Hell

2 08 2011

Som varande bokmal trivs jag som fisken i vatten i de stora fina bokhandlarna som finns i nästan varje strip mall här (även om min favvo Borders ju gått i konkurs) och botaniserar gärna lääänge bland hyllorna. Igår var vi inne på en Books-A-Million i nowhere TN och blev lite överrumplade av mängden kristen litteratur. Såklart vet vi ju att amerikanerna är betydligt ”heligare” än oss men här i Söderns bibelbälte har de tagit det till en helt ny nivå. Flera långa gångar var fyllda med christian fiction, christian romance (kanske är lite syndigt i alla fall..), christian living och bible covers! Vill man veta hur man spelar golf som en riktigt gudfruktig kristen fanns en bok om det oxå!

Jag har provat på genren för några år sen med lite christian historical romance av Tracie Peterson (har skrivit säkert 50 böcker om ämnet) och lite amish-aktigt med boken ”The Shopkeeper’s Daughter” and it aint all that bad, faktiskt!

Lite kul var det dock när jag just i denna affär i gången bredvid hittade en bok med ett omslag som inte såg helt.. gudfruktigt ut (se nedan)!

20110802-173201.jpg

20110802-173216.jpg

20110802-173227.jpg

20110802-173244.jpg

Åtgärder

Information

5 responses

4 08 2011
Misse

Visst är det fascinerande att det finns ett behov för gigantiska avdelningar för kristen litteratur med tillbehör! ”Råkade” hamna i en bokhandel Charlotte där det bara var ett kristet utbud…

Nu när du är i djupa södern skulle du läsa ( om du inte redan gjort det) Niceville av Katryn Stockton, både jag och Felicia sträckläste den!

Ha det så bra!

8 08 2011
Trollet

Boken är inhandlad! Kollade på den på flygplatsen men när du påminde mig igen fick jag lov att köpa den 🙂

4 08 2011
Herrn

Jag hade gärna sett att bibeln stått på ”Christian Fiction”.

8 08 2011
Trollet

Du din kättare! Hehe, jag håller nog med dig, men nere i the deep south hade de jagat dig i sina pickups 🙂

8 08 2011
Herrn

Ja, huva. Det hade jag inte velat.
Man kan misstänka att de hade önskat att jag skulle skrika som en gris också, men det är en annan historia.
Hoppas ni har det bra på Roadtripen!

Kommentera

