Kolmården

18 07 2011

Igår fick jag äntligen åka till Kolmårdens djurpark igen! Tillsammans med lilla B och dotter begav jag mig till de östgötska skogarna grymt sugen på en tur i den nya safarilinbanan.

Vädret var mestadels finfint (vilket tyvärr syns idag då jag ser ut som en kokt hummer) och jag var mer uppspelt än barnen 🙂 Allra bäst var just safarilinbanan där vi såg lejon, björnar, giraffer, och supersöta bergsklättrande getter (?). Eller var det kanske delfinshowen som var bäst.. Delfinen Vicky har nu blivit 38 bast och jag kommer ihåg henne från när jag var liten och såg showen med farmor och farfar! Som vanligt blev jag rörd till tårar av de fina djuren..

Fast egentligen var det nog bäst att gosa med de söta getterna! En liten getunge betraktade mig som en inventarie och klev på min rygg 🙂 grymt söta var de i alla fall!

Ett besök på Kolis rekommenderas varmt till alla!

20110718-103321.jpg

20110718-103332.jpg

20110718-103346.jpg

Åtgärder

Information

Kommentera

