På landet kan ingen höra dig skrika.. :)

2 06 2011

Vi är på landet, jag och föräldrarna, och ser till huset. Den röda dagen till trots tog jag med mig PMP-läxan men efter att ha suttit med näsan i boken för länge var det dags för lite utomhusaktiviteter även för mig!

Mina föräldrar är lite roliga, mamma skulle helst flytta till landet permanent medan pappa drabbas av lappsjuka och svår kinkighet när första foten träffar gräset. Trots detta har de alltså varit gifta i 38 år.. Jag hoppas att om jag någon gång blir gift ska vi dela och anpassa oss till varandras intressen, en vecka på landet varvat med en vecka i storstan liksom.

Jag trivs bättre och bättre på landet ju äldre jag blir (jag är BARA 31 ju!) och tycker tystnaden och stillheten är jätteskön. Jag hjälpte mamma rensa rabatter (kirskål är tydligen fienden no 1), dra upp maskrosor med ett roligt verktyg och gjorde en krans av tusenskönor (de gamla takterna sitter i!). Funderar oxå på om Löjtnantshjärta som är en av mina favvo-växter skulle kunna växa på min balkong..

Här kommer lite fina bilder.

20110602-182159.jpg

20110602-182215.jpg

20110602-182228.jpg

20110602-182242.jpg

20110602-182252.jpg

Åtgärder

Information

2 responses

6 06 2011
Anna Svensson

Västanvik ?

12 06 2011
Trollet

Jajamän! Känner du igen dig?

Kommentera

