Sötnosar

21 05 2011

Idag åkte jag och tjejerna (förutom S som är lite för gravid för tillfället) till Parken Zoo i Eskilstuna och tittade på söta djur. Jag blir alltid så glad av att se djur och ibland blir jag till och med lite rörd så ögonen blir lite fuktiga av att de är så fina (eller duktiga, som delfinerna på Kolmården eller på Theater of the Seas i Florida Keys och jag sitter i publiken och gråter för det är så vackert liksom).

Idag var helt klart myrslokarna (en bar sin unge/kompis på ryggen och power-walkade i sin stora hage) och surikaterna bäst! Surrisarna hade fått ungar som var små ullbollar som sov eller lekte, hur sött som helst. Sämst var bitchen i hamburgerkiosken som nog inte hade en bra dag..

Ett besök rekommenderas varmt!

20110521-233143.jpg

20110521-233153.jpg

20110521-233203.jpg

20110521-233213.jpg

Åtgärder

Information

2 responses

22 05 2011
Albert

Iofs alltid lite tveksamt med djur i fångenskap, men på en del ställen (t.ex. Kolmården och kanske också Parken Zoo) har de i alla fall stora och intressanta områden att röra sig i. Och surrisarna är ju för go’a! Delfinerna brukar framkalla en liten tår hos mig också. Fanns det inga Sturar (aka kameler/dromedarer) på Parken Zoo?

23 05 2011
Misse

Skönt att läsa att det inte bara är jag som kan få en tår eller två i ögonvrån när man ser extra fina djur.

Kommentera

