Magnolia

11 05 2011

Jag kan inte mycket om växter även om jag som glad amatör försöker få både narrhuva och 5-öring att växa därhemma (jag har en snäll kollega som förser mig med diverse frön och skott som jag sen provar mig fram med). Men, jag tycker att det är så fint ute nu med alla träd som blommar och tycker om att titta på dem även om jag inte har en aning om vad de heter.

På vägen hem från vår tjejkväll på Kajens café gick vi förbi det här finfina trädet i Vasaparken och visst är det en Magnolia? Det såg så fint ut!

20110511-075751.jpg

20110511-075803.jpg

20110511-075816.jpg

Åtgärder

Information

2 responses

11 05 2011
Albert

Ja, visst är det en magnolia. I går kväll beundrade vi en dylik (större) som hängde ut över nunneklostrets mur i Vadstena. Kulturni!

12 05 2011
Trollet

Nunnekloster, ja det låter ju som kultur det!

Kommentera

