Rosatorsdag?

21 04 2011

Idag är det Skärtorsdagen och i eftermiddag ska jag åka hem till Motala! Jag hoppas på en lugn och mysig påskhelg som jag har långtgående planer på att spendera iförd min OnePiece sittandes med missarna i knät läsandes en bok 🙂

För att slippa åka en massa tåg i onödan idag jobbar jag hemifrån, i min nya fina soffa! Har dock ont i huvudet så på lunchen ska jag nog bege mig ut på en liten promenad och posta brev, lämna tillbaka filmer och böcker. Igår läste jag ut Jan Fridegårds bok ”Trägudars land” och trots att den är skriven på ett kargt (i brist på bättre ord) språk tyckte jag den var helt ok. Inget toppbetyg men heller inget bottennapp och den gav insikt i hur livet kan ha gestaltat sig för folken i Norden innan kristendomens intåg med mängder av blodsoffer och andra mindre trevliga tilldragelser.

20110421-100714.jpg

Åtgärder

Information

Kommentera

