Kjoldagar

26 03 2011

Nu har det gåtts all-in i dagarna två på att se lite fin och respektabel ut på jobbet. Vi har ju pratat om att man kanske hellre sover några minuter extra istället för att göra sig fin på morgonen när man efter att ha gått upp ändå går och sätter sig och sover lite till på ett tåg. Men, igår och idag var det alltså ingen slappning utan kjolarna åkte fram!

Torsdagens outfit bestod av svart manchesterkjol från H&M, gul- och svartrutig skjorta från Abbey Dawn (Avril Lavignes designsamarbete med amerikanska Kohl’s) samt svart cardigan från Vero Moda (en riktig gammal trotjänare). Outfitten kompletterades med svarta strumpbyxor, svarta skinnstövlar och svarta benvärmare från valfri japansk 100 Yen-affär

Idag bestämde jag mig för lite mer våriga färger och kände mig därför lite motarbetad av snålblåst och spridda snöflingor på min promenad från tåget imorse! Dagens kjol kommer också från H&M och är av jeans och till den har jag en ill-cerise Ralph Lauren piké och en grön cardigan, också den från Vero Moda. Jag känner mig inte så hipp på accessoarfronten just nu men stiger kvicksilvret lite mer kanske jag får lust att ta fram lite färgglada scarves, ringar och armband. Har ialla fall stor användning av min finfina blommiga väska inhandlad på Accessorize i Birmingham i november förra året. Lite kul måste man ju få ha även på jobbresor liksom..

Åtgärder

Information

Kommentera

