Jumpsuit – trendigt eller bara tokigt?

26 03 2011

När man är ute och reser en hel del med jobbet får man ta tillfällena i akt och köpa på sig lite utländska roliga tidningar för att hålla igång språket och se vad som är inne på mode- och kändisfronten i andra länder. De finska tidningarna brukar det dock mest bli tittande på bilder i, I wonder why.. (märkligt språk!).

En av mina nyfunna favorittidningar är tyska Joy. Jag läste aprilnumret idag och insåg med lite fasa att det där med jumpsuits och haremsbyxor verkar vara stort även i Tyskland.. Meddelade genast K, som för alltid avsvor sig att använda jumpsuit ungefär 2002 när det var trendigt förra gången, att det var inne nu igen men hon sa att hon skulle avhålla sig från trenden även denna gång. Haremsbyxor har jag inte mycket till övers för men en jumpsuit kan jag tänka mig kan vara skön att ha på sig. MEN, min OnePiece är ju skön men inte visar jag mig bland folk i den för det..

Dagens stora fråga, kommer jag att visa mig offentligt i en jumpsuit innan sommaren är över..? Tål att tänkas på!

Åtgärder

Information

5 responses

27 03 2011
Albert

Kan Du upplysa en oupplyst yngling om vad en jumpsuit är?

29 03 2011
Trollet

Ja du, en jumpsuit är väl ungefär som en overall dvs ett plagg där överdel och underdel sitter ihop, gärna med lite resår i midjan.. Visst låter det vackert! Hehe 🙂

28 03 2011
fantasyflickan

Lilla troll…kan du inte skriva nåt kul här? Jag behöver piggas upp lite.

29 03 2011
Trollet

Jag är själv inte så piggelin just för tillfället och resa mot Finland påbörjas om 22 minuter.. men en kram till dig i alla fall!

29 03 2011
fantasyflickan

Kramar räcker långt! Här får du en kram tillbaka!

Kommentera

