Där körsbärsträden blommar..

22 03 2011

Det är med sorg i hjärtat jag tittar på nyheterna om Japan. Jag har nu fått tag på alla mina vänner och de mår efter omständigheterna bra men Japan känns fortfarande som ”mitt” land och jag känner för hela nationen. Helst av allt vill jag bara åka dit och hjälpa till med något, vad som helst, men för tillfället får jag nog nöja mig med att skicka en massa goda tankar till dem och skänka några slantar. Japaner är ju otroligt stolta och inte alls vana vid att ta emot allmosor (de flesta uteliggare i Tokyo tigger inte och vill inte ta emot pengar) så det här kommer nog vara supersvårt för dem.

För mina vänner i Tokyo börjar livet så smått gå tillbaka till något ganska så normalt men för alla de som bor på Honshus östra kust är normalt och vardag långt långt borta. Men jag hoppas ”mitt” vackra land reser sig ur askan starkare än förut. Ganbatte kudasai!

Åtgärder

Information

One response

22 03 2011
fantasyflickan

:´(

Kommentera

