Hans & Greta utan läskig häxa

8 02 2011

Soffa, fåtölj och fotpall är beställda! Jag bestämde mig för att sluta vara velig och helt enkelt köpa en soffa som jag tyckte var skön att ligga i, skön att sitta i och som var rimligt snygg till ett rimligt pris. Valet föll på Hans & Greta från Hjort Knudsen där Hans är fåtöljen och Greta soffan. Jag valde dock en annan färg än på bilderna nedan. ”Min” soffa och fåtölj är klädda i ett tyg med grå botten med svarta blomrankor på och missarnas hår kommer att synas alldeles utmärkt men det struntar jag högaktningsfullt i!

Hade tänkt mig en färggladare soffa egentligen men resten av Sverige gillar visst inte färg som jag gör så får färgsätta rummet med fina tapeter, kuddar och tavlor istället, vilket känns helt ok det också. Nu kan jag ju liksom bli lite mer crazy i tapetvalet än jag kunnat om soffan varit cerise med gröna blommor..  Every cloud has a silver lining som det brukar heta 🙂

Synd bara att det ska vara så förbaskat långa leveranstider på soffor.. v 13 dyker skönheterna upp.. by then är det förhoppningsvis lite vår och fågelkvitter ute!

Åtgärder

Information

4 responses

10 02 2011
Albert

Trevligt att Du föll för mina infobilder av soffan och fåtöljen. Visst är de fina!

11 02 2011
Trollet

Ja, det var kul! Och även om soffan inte är en Howard-soffa som jag hade ställt in mig på tror jag att jag och missarna ska trivas med den.. när den väl kommer.. Vad långt det är till v. 13!!!

29 11 2011
Elin

Hej!
Vad heter tyget på din Greta-soffa? Tycker det är så svårt att hitta något annat än ”Laura”, men det kanske heter det även att det har en annan färgsättning?

12 12 2011
Trollet

Hej! Ledsen att svaret dröjde. Jag vet faktiskt inte vad tyget heter, jag har det med grå botten och svarta bladrankor och det är i alla fall jättefint 🙂

Kommentera

