Mary Kay för nybörjare

4 02 2011

Igår gjorde jag något jag aldrig gjort förut, jag provade på hemma-försäljning! Jag har alltid varit mer än lovligt skeptisk mot allt vad Tupperware/plast/sex-partyn heter och tänkt att det helt klart inte är något för mig. Men, nu råkade det vara så att min alldeles outstanding naprapat-tant Louise (och nej, hon är absolut ingen tant utan typ 25 år, bara jag som alltid har suffix på vissa yrken) en dag berättade att hon även höll på med hudvård åt ett märke som heter Mary Kay och undrade om jag skulle vilja testa lite med mina kompisar. Jag var såklart skeptisk men frågade tjejerna och det visade sig att en del redan testat, och gillade Mary Kay, och att de andra var sugna, så då tackade jag glatt ja.

Så igår kväll gjordes mitt kartongfort till vardagsrum om till skönhetssalong för en kväll och jag och mina tjejkompisar K, S och A testade produkter för fulla muggar. Jag som verkar ha missat hela det där sminktåget i högstadiet är fortfarande, trots aktningsvärd ålder, en rookie vad gäller krämer, smink och annat gojs så hela grejjen var en eye-opener och väldigt spännande. Louise gjorde ett toppenjobb och vi var glada och nöjda. Våra favoriter var en mycket trevlig highlighter-penna som trollade bort mörka ringar under ögonen och hela Satin Hands-setet. Rekommenderas! Jag formligen dräller av fördomar så det var dessutom skönt att få göra sig av med i alla fall en!

Åtgärder

Information

Kommentera

