Den vilda jakten på soffan

1 02 2011

Jag är sofflös. Min alldeles egna, fina bostadsrätt har ett kartonghav i vardagsrummet och inte en endaste liten soffa eller fåtölj gömmer sig därunder. Jag vill gärna ha en fin och färgglad (tror jag) soffa som är fin, skön att sitta i men above all, skön att ligga i och titta på tv. Jag har tittat i alla möbelaffärer känns det som men soffmodet som är nu med stora fyrkantiga divansoffor i mörka färger och sträva tyger är nog inget för mig. Jag tror jag snöat in på soffor i Howard-modell och har hittat en hel del fina på Ilva. Problemet är ju då att Ilva endast finns i Malmö i Sverige och att internetshoppa en soffa utan att ha provlegat den känns vågat..

I helgen besöktes Tumbo möbler utanför Västerås och två finfina svängda soffor i Howard-anda provlågs. Men eftersom ingen av dem inhandlades kanske de ändå inte var helt klockrena. Föräldrarna var också ute och scoutade åt mig och hittade soffan Hans & Greta från danska HjortKnudsen på Mantorps möbler. Men, vad är det egentligen jag vill ha i soffväg? Jag blir mer och mer förvirrad ju mer jag letar känns det som. Kanske får bege mig till Myrorna och inhandla en budgetsoffa tills poletten trillat ner och jag bestämt vet vilken soffa jag vill ha.

Åtgärder

Information

3 responses

1 02 2011
fantasyflickan

Hallå lilla troll!
Jag tycker den gröna soffan var fin. Och så tycker jag att du ska svara på dina sms. 😉 Kram från en annan som bloggpausar lite.

1 02 2011
Trollet

Den gröna kommer från Norell Möbel och är från 2008 års kollektion. det finns inte ens något pris angivet så jag gissar tyvärr på minst 25 000 + och med andra ord waaaay out of my league..

Svara på sms? Min privata mobil mår inte så bra (för jag har inte fått ngt sms vad jag vet) men testa jobbmobilen vet ja!

1 02 2011
fantasyflickan

Om jag hade numret så…

Kommentera

