Hotellkoll #2

11 11 2010

Jag fick sova hemma i en natt (jippi!) men är nu ute och far igen, denna gången till Birmingham. Med risk för att låta som en hotellblogg så bor jag nu på trevliga hotellet Macdonald Burlington i mitten av centrala Birmingham och njuter av engelsk mat (ehrm) och shopping. Eller nja, vi har mest jobbat som tokar faktiskt och idag presenterade vi så vårt hårda arbete för våra sydvästeuropeiska kollegor. Efter mötet var det dags för typisk engelsk lunch; en salig blandning av småplock med allt från små panerade fiskbitar (tror jag det var i alla fall, jag åt två men är inte säker..) till en obestämbar kycklingstuvning och någon slags tomatsås..

Sen gick vi och förberedde oss för nästa veckas presentation i östeuropa och var allmänt slut. Men, lite kul måste man ju ha så för att ge våra huvuden lite ledigt begav vi oss iväg på en trevlig shoppingrunda. Jag inhandlade en vacker röd kappa på Oasis, en finfin rosformad cocktailring på Accessorize och en prickig grå kofta på New Look.. och kanske lite mer.. 🙂 Lunchen (för inte blev man mätt på det som beskrevs ovan) blev trekantsmackor från Tesco och middag åt vi på Pizza Hut, något mer fancy var det ingen som orkade med. Nu har jag jobbat ännu mer men är färdig för idag och trött som en gnu! Sussa sött! Nedan lite bilder från mitt hotellrum och den obligatoriska panerade fisken jag åt igår.

Åtgärder

Information

3 responses

12 11 2010
fantasyflickan

Åhå…ingen heltäckningsmatta i badrummet…fancy hotell alltså ;-). Tesco-mackor och panerad fisk…får nästan englandslängtan när jag hör det. Ät några sausage rolls åt mig också!

12 11 2010
A

Vacker konst på väggarna. Ser ut som om någon slaktat en get.

12 11 2010
Albert

Fina hotell rakt över, ser jag. Beträffande maten så är det ju ett känt faktum att GB’arna har hand om den detaljen i helvetet. Dock kan man ju numera hitta riktigt bra mat också i GB, fast helst då på indiska, japanska, italienska etc restauranger.

Kommentera

