Guys and Dolls

7 11 2010

Vi har haft en skön och välbehövlig slapparhelg. Idag började vi dagen med frukost på balkongen (!) för med strålande solsken och inglasning var det varmt och sommarskönt därute och det kändes nästan lite exotiskt att sitta ute (nästan) och äta mitt i kalla november.

Vi begav oss sen iväg på lägenhetsvisning, en 4:a på 100 kvadrat med superfint kök och fina golv. Den var kanske lite dyr (2,1 miljoner och 4900/mån) men det är svårt att hitta den perfekta lägenheten så några kompromisser måste man nog räkna med. Jag gillade själva lägenheten men A är skeptisk mot 40-talshus så vi får se..

Eftersom jag ska ut och resa hela veckan (Sthlm mån-tis, Birmingham ons-fre) behövde jag lite fler ljudböcker så kosan styrdes sen mot bibblan. Jag lånade med mig ”Mysteriet på blå tåget” av Agatha Christie och ”Borta bäst” av Sara Kadefors. Vi insåg oxå att man på bibblan kan låna en massa filmer, gamla som nya, och klassikern ”Guys and Dolls” med Frank Sinatra och Marlon Brando fick följa med hem. Vilken hottie herr Brando var när det begav sig!! Rekommenderas!

Åtgärder

Information

Kommentera

