Dröm och verklighet

28 10 2010

Nu har vi varit hemma i verkligheten i fyra dagar och jag saknar Japan så mycket! Det känns som att jag är bättre lämpad att leva där liksom (förutom att jag möjligtvis är lite väl lång med japanska mått mätt, ibland slog man i huvudet lite väl ofta i trappor, passager etc och sängarna/futonerna är ju ruskigt hårda). Häromkvällen (sisådär kl 19 med andra ord för vi är så jetlaggade att vi somnar innan nyheterna är slut halv åtta) pratade jag och A om vilka drömmar vi har och hur vi ska realisera dem så nu ska en lägenhet i Florida investeras i 🙂 I och med finanskrisen och läget på den amerikanska bostadsmarknaden borde man ju kunna göra en riktigt bra affär, eller? Att bli granne med ett gäng amerikanska pensionärer och spela shuffleboard hela dagarna låter ju inte helt fel! Det är bra med högtflygande planer och mål!

Rent jobbmässigt har jag haft kurs i fördjupad projektledning i dagarna två med ett företag som heter Mindset och trots att detta var repetition för mig var det jättekul och nu kan jag det bättre för repetition är ju kunskapens moder eller hur man nu brukar säga.. Kul med en intressant kurs, man får liksom lite mer lust att köra vidare då! Och om ovan Florida-dröm ska realiseras lär det ju krävas att vi lägger ner en del timmar på arbete.. hmmm.

Lite shuffleboard någon?

Åtgärder

Information

Kommentera

