Japansk väskshopping

21 10 2010

Efter en två och en halv timmes resa med Nozomi (det snabbaste Shinkansentåget) från Osaka är vi nu tillbaka på samma hotell i Shinjuku, Tokyo, som vi bodde på förra veckan. Man blir ganska så trött av att släpa väskorna till och från tåg och hotell så idag orkade jag bara med lite shopping 🙂 Och som den väskaholic jag är hade jag siktet inställt på en handväska. Som nu när jag räknar efter visst blir denna resas femte men vad spelar det för roll 🙂

Här i Japan formligen kryllar det av designerväskor och Louis Vuitton, Gucci och Coach hänger på var och varannan arm, en fröjd för ögat! Jag hade dock riktat in mig på det japanska märket Samantha Thavasa som jag gillade redan när jag bodde här men som inte riktigt passade in i min då CSN-baserade budget. Vi begav oss till varuhuset OIOI (uttalas Marui) här i Shinjuku och efter en halvtimmes överläggningar där till och med pappa var inblandad (!) lämnade jag affären med en brun läderskönhet! Oj vad jag kommer att sakna Japan och den fenomenala shoppingen när vi åker hem på lördag..

Åtgärder

Information

2 responses

21 10 2010
fantasyflickan

Fast jag (och ett helt gäng med missar håller nog med) tycker det är tur att ni kommer hem, trots att ni har haft så trevligt. Själv har jag också införskaffat en ny handväska. Dock anpassad till min a-kassebudget. En fin brun sak som jag hittade på rea på Accent. Men jag är rent löjligt glad över den 😉

28 10 2010
Trollet

Man kan vara löjligt glad över alla handväskor oavsett pris. Visst blir jag löjligt glad med en ny LV eller Gucci i näven men jag har oxå storleende kommit hem med en urfin och chockrosa clutch jag hittade för 15 kronor på en second hand affär vid Verkstadstorget i Motala 🙂

Kommentera

