Moshi moshi från Osaka!

19 10 2010

Sitter i hotellsängen och leker med A:s nya iPad (inköpt i Saitama) medan A kollar på en dokumentär om kattutställningar så att vi saknar våra charmtroll.

Japan är precis så bra som det brukar vara och shoppingen amazing 🙂 A är lite orolig över vikt på väskorna men det ordnar sig nog.. idag har vi kommit till Osaka och har besökt stadens akvarium som skryter med världens största tank och två valhajar! Akvariet var helt klart imponerande och giftshoppen så japansk som det kan bli – till och med rockor och hajar var söta där!

Åtgärder

Information

3 responses

19 10 2010
fantasyflickan

Hallå lilla Troll!
Låter som att ni har det alldeles underbart där borta. Själv har jag bara jättetråkigt just nu. Och längtar redan efter sommaren igen. Det har blivit jättekallt här hemma och jag fryser.
Kramar

20 10 2010
Trollet

Jag trivs som fisken i vatten här i Japan 🙂 Kommer ihåg förvånansvärt mycket av språket också så det är såklart extra kul! Har inhandlat en mycket söt bentobox till dig 🙂

20 10 2010
fantasyflickan

Åh vad kul att du hittade en bento! Nu har jag nåt trevligt att se fram emot. Härligt att höra att språket är med dig fortfarande. Det är ju lätt att glömma ett språk när man inte anväder det på ett tag. Själv tycker jag till och med att min engelska börjar bli rostig.

Kommentera

