I ”Tusen och en natt”-land

9 10 2010

Sitter på en ganska så obekväm stol på flygplatsen i Doha (Qatar) och väntar på vår connection till Tokyo. Resan hittills med Qatar Airways har varit helt ok och jag fick god mat och det är nog första gången! Hade beställt specialmat som kallas bland meal (dvs utan kryddor och sånt) och det verkar vara ovanligt för igår ringde Qatar Airways till mig och dubbelkollade om jag verkligen skulle ha det.. Qatar är ett litet himmelrike på jorden för min kamelsamlande pappa, kamelen är nationalsybolen och finns på ALLT. Nu debatterar han med sig själv om vad som ska inhandlas på hemvägen 🙂 A har kollat ut en skål med lock i form av en burka-tant så en sån får nog också följa med hem sen!

Nu är det 1 h och 40 min kvar till boarding och jag ska nog ta upp mitt nyinköpta exemplar av tidningen Arabian Woman och se vilka designerväskor som föredras denna månad. Måste man vara klädd som spökplumpen är ju väska och skor kanske det enda man kan hotta upp sin outfit med.. Såg förresten själv en mycket fin Salvatore Ferragamo scarf som kanske får följa med mig hem sen 🙂

 

Tittade på Snövit, den är verkligen toppenbra och djuren hur söta som helst!

 

 

Specialmat enligt Qatar Airways, mumsigt enligt mig!

 

 

Ramadan-issuen av Arabian Woman, där sminktips blandas med gossip girl-recensioner, hårstilar som funkar under en burka och feministiska debatter

 

 

Arabisk double cheeseburger meal med pepsi

 

 

Åtgärder

Information

Kommentera

