Moi Mukulat!

6 10 2010

Framme på Scandic i Lahti efter en resa som bjöd på lite oväntat, men överkomligt, motstånd. Vår första hyrbil behövde ett oljebyte och bil nummer två har trasigt reglage till förarstolens inställningar så min kollega har enligt egen utsago ”fått köra som en giraff”. Sen ville samma kollegas medhavda GPS absolut inte förstå att vi befinner oss i Finland utan visade oss glatt vägarna i Västerås.. dock hade jag studerat kartan lite innan så vi lyckades komma rätt i mörkret i alla fall och 4 km från hotellen gav GPS:en upp och insåg att det var i Finland den var.

Nu har vi ätit middag på hotellets restaurang, jag tog en BLT med pommisar som var helt ok när man var lite lätt utsvulten. Nu sitter jag i mitt grön-bruna rum och tittar på BBC World News. För mycket mumin kan ju liksom inte vara bra så här första dagen och så förstår jag ju faktiskt ingenting 🙂

BLT Scandic Lahti-style

My crib.. this is it!

Åtgärder

Information

Kommentera

