Bon Voyage!

6 10 2010

Nu bär det snart av mot bastuns, vodkans och knivslagsmålens (?) förlovade land, Finland!

Ska till vår fabrik och ha lite möten och hoppas få en rundvandring bland formsprutor och annat kul. I natt ska vi bo i Lahti men jag kommer inte att öva mig på vare sig backhoppning eller längdskidor.. vintersport är helt enkelt inget för mig.

Tänkte att jag kanske skulle köpa med mig någon typisk finsk sak hem till A men kom på att jag inte vet vad som är typiskt finskt förutom ovan nämnda vodka, knivar och bastu.. Vad är det bästa man kan få med sig från Finland för ca 35 eurosar (som råkade vara exakt så mycket jag idag hittade i min plånbok)?

Åtgärder

Information

2 responses

6 10 2010
Albert

Tervetuloa! Nå, det bästa man kan ta hem från Finland är förstås några CD-sivor (skivor på rikssvenska) med stämningsfull humppa-musik! Tidigare skulle alla handla med sig basturökt sinka (aka skinka) från Saluhallen i H’fors/H’ki. Bastutillbehör förstås, fast då bör man kanse (kanske) ha en bastu. Finland är mycket trevligare än sitt kanse (kanske) lite tråkiga rykte och har vacker natur.

6 10 2010
Trollet

Lite (läs: mycket) tveksam till om humpa-musik är något som A skulle uppskatta.. Och något från Marimekko eller Iittala vill han nog inte heller ha.. Svårt detta!

Kommentera

