Döpt efter min favoritväska

23 09 2010

Jag har alltid tyckt lite synd om barn, och djur för den delen, som blir döpta efter föräldrarnas eller husse och mattes favoritartist, favoritdrink etc. Jag menar hur kul kan det vara att heta Metallica om man är en tjej som helst lyssnar på klassisk musik eller Tequila om man är vovve och absolutist (jajamän, vovvar och alla djur för den delen bryr sig om sånt tror jag!)?

Döm då om min förvåning när en av mina bästa vänner bestämde sig för ett deras nyfödda dotter skulle döpas till Alma och det bara råkar vara min favoritmodell på väska från Louis Vuitton! Det måste vara ödet! Alma tycker jag inte ett dugg synd om, namnet är ju för mig numera fint i dubbel bemärkelse och när den nu ettåriga tjejen blir lite större kanske hon kan få en alldeles egen Alma (väskan det vill säga). Månne har mamman i fråga en eller två invändningar mot det faktum att man i såna fall spenderat ca 15 000 kronor på en väska men vi har några år på oss att debattera den saken.. 🙂

Nedan en bild på LV Alman i monogram vernis, en fin men eventuellt lite opraktisk väska.. Jag gick och funderade på ett inköp av en Alma i monogram vernis vert tonic ett bra tag i Toronto och när jag väl skulle göra slag i saken hade denna limiterade upplaga försvunnit.. buhu! Kanske får jag nöja mig med en mer basic Alma.

Till lilla söta Alma (tjejen alltså) har vi inhandlat små och mycket söta kläder; en grå swettisjacka med rosa blommor och ett par rosa velourbyxor. Lyckos den som kunde gå omkring i sånt på dagarna!

Åtgärder

Information

Kommentera

