Bokmässa vs bröllop

23 09 2010

Idag drar en av årets höjdpunkter (i alla fall enligt mig) igång i Göteborg, nämligen Bokmässan 2010. Men i år fanns det inte ens med på kartan att vi skulle åka dit för på lördag gifter sig K och M här i Västerås domkyrka!

De sista förberedelserna inför bröllopet är i full gång och A leker as we speak med heliumbehållaren därhemma, vi har nämligen fått i uppdrag att pimpa deras ride från kyrkan och det tar vi på mycket stort allvar, hehe 🙂

Men för alla er som ska gå på bokmässan hoppas jag att det blir kul och att syrehalten inomhus inte sjunker för mycket! Förra gången jag var på bokmässan var nog 2007 tillsammans med pappa och A och vi köpte, förutom en hel hög böcker, en finfin mjukisdrake som döptes till Douglas och som sen fick flytta med oss till Toronto. Mamma berättade att Douglas för någon vecka sedan hittats i Shannons käftar, måste sett sött ut när en kisse bär på en drake som är lika stor som hon själv. Bästa bokmässeminnet är kanske ändå när jag och Fantasyflickan fick våra böcker signerade av självaste Terry Pratchett, det måste ha varit någon gång i mitten av 90-talet..

Jag har upptäckt en hel hög ”nya” bekantskaper på bokmässan genom åren, kanske främst olika fantasyförfattare, till exempel Mary-Janice Davidson och Trudi Canavan för att nämna några av favoriterna. Jag har lyssnat på många intressanta föredrag på mässorna och med ett leende på läpparna spanat in de svartklädda kulturkoftetanterna. Jag läser mycket och böcker är för mig en passion men någon kulturkoftetant kommer jag nog aldrig att bli 🙂

Böcker och bröllop i kombination kanske..?

Åtgärder

Information

Kommentera

