Fördomsfri shopping

14 09 2010

En av de bästa sakerna med att flytta till en ny och för en själv ganska så okänd stad är att man kan bedriva flera timmars fördomsfri shopping! Ni vet, innan man vet vilka affärer som ”passar” en så går man in och kikar i alla och man kan ju faktiskt hitta finfina saker i affärer man kanske inte skulle satt sin fot i om man redan känt till dem och den kundkrets de riktar sig till.

En sån sak hände nog mig igår. Jag var ute efter jobbet, med en lite motvillig A i släptåg, och letade med ljus och lykta efter en fin klänning till K:s bröllop och stövlade glatt in i varenda affär jag gick förbi (A smet snart iväg till Clas Ohlson och lät mig hållas en stund). Jag hittade tyvärr ingen klänning (provade en fin på MQ men färgerna var för dova och inte så mycket jag) men väl tre toppar och en pälsjacka. Pälsen, en ljus fusk-dito men finfin ändå, hittade jag inne på en affär som heter NewYorker och som förmodligen riktar sig till coola kids. Men detta struntade jag sonika i och letade runt och blev glatt överraskad av att det bland nitar, fejk-läder och kortkort fanns lite som kunde passa även mig. Nu har jag kollat upp NewYorker på Wikipedia och det är en tysk klädkedja grundad i Braunschweig (K:s alma mater ju!) som nu har 706 butiker i 25 länder och den första svenska butiken öppnade just här i Västerås. Man konkurrerar i samma segment som H&M, BikBok och Gina Tricot.

Förutom pälsen inhandlades även en söt t-shirt med en uggla på (ett av mina favvodjur, på NewYorker), en röd v-ringad top med empireskärning från Cubus och en svart båtringad top med vita prickar från JC som jag har på mig idag. Som sagt, en hel massa bra saker från affärer jag nästan aldrig går till i vanliga fall!

Jakten på klänningen går dock vidare..

Nytillskottet!

Åtgärder

Information

Kommentera

