Utanför mitt fönster..

13 09 2010

.. står ett stort träd som nu har fått fler och fler gula blad på grenarna och en matta av gula löv under sig. Hösten är onekligen på väg med stormsteg.

Som synd är sitter jag och jobbar med ryggen mot fönstret så jag vänder mig om då och då för att få se lite natur. Jag gillar naturen i lagom stora doser, även om A hävdar att jag är ett förtappat stadsbarn, men häromveckan när jag och en kollega tog en promenad på lunchen blev det helt klart en överdos av natur. Vi blev av en tredje kollega uppmanade att gå försiktigt förbi ett ställe på gångbanan där han stod, varför undrade vi såklart. Jo, för att huggisen Gösta hade bestämt sig för att lägga sig där och sola och visa gaddarna. Ingen kul bekantskap för en ormfobiker som jag! Kollegan, som inte verkar vara ett dugg rädd, berättade glatt att under ett av de hus vi har konferensrum i bor en huggis vid namn Hugo.. kul, tänkte jag.. INTE! Ja ni, det märks att man jobbar ute på landet

Utsikten genom mitt fönster på jobbet

Åtgärder

Information

Kommentera

