Ett skepp kommer lastat..

6 09 2010

Idag gjorde jag så slag i saken och beställde en digital systemkamera! Flera av mina vänner har haft dessa manicker ganska så länge men jag som väl är en liten teknikmotståndare ibland har tyckt att en kompaktkamera räcker gott och väl. Men på senare tid har jag läst en hel del om folk som tar så fina bilder med sina systemkameror och blivit inspirerad och idag inhandlades så efter lite konsultation med insatta en Canon EOS 450D med ett standardobjektiv, ett extra minneskort och en kameraväska 🙂

Jag har dock inga illusioner om att jag lär mig fotografera bra på egen hand så jag och K ska leta upp lämplig fotokurs att anmäla oss till och sen kanske jag kan köpa något mer objektiv för att kunna ta extra bra bilder. Jag gillar macro- och fish eye-objektiv men de kostar ju en slant så bäst att kunna grunderna ordentligt först tror jag. Hoppas Scandinavian Photo är snabba på att processa ordrar så att jag hinner öva lite innan K:s bröllop!

Fantasyflickan, f-låt att jag inte köpte en Nikon..

Åtgärder

Information

One response

9 09 2010
fantasyflickan

Ja, det var hemst oförskämt av dig att bara gå och beställa en Canon så där!
Jag får väl erkänna att Canon gör rätt bra kameror de också. Det är bara det att Nikon är liiiite bättre. 😉

Nej men skämt åsido, hade du köpt en Nikon hade jag kunnat hjälpa dig med inställningar och felsökning om något krånglat, vilka program man behöver till datorn, tips om vilka objektiv som är bra att köpa till. Och vilken kameramodell som skulle passat så klart. Jag är ju inte lika haj på Canon.

Men undrar du nåt om bländare, slutare, iso och exponeringskompensation och sånt så kanske jag kan vara behjälpig i alla fall. Jag kan dessutom berätta, att hade du köpt en NIKON så hade du kunnat gå en gratis tvåtimmarskurs i Västerås för att få koll på din nya kamera 😉

Kommentera

