Årets bästa födelsedag!

1 09 2010

Ja, i fredags var det årets bästa födelsedag, nämligen min 🙂 Jag var hemma i Motala och tog det lugnt på förmiddagen när alla andra var på jobbet. Mamma bjöd mig sen på lunch (panerad spätta, mums) med efterrätt (päronhalvor med chokladgrädde) på stan och efter det begav jag mig till biblioteket för en timmes avkoppling innan A kom hem från jobbet. Vad synd det är att man inte har mer tid att sitta och hänga på bibblan egentligen, där är ju så lugnt och fridfullt och det finns en massa att läsa. Jag skrev brev till Yuki i Japan och hann läsa både ”Sköna hem” och ”Antik & Auktion” och lyssna på gubben bredvid som snarkade i sitt bås innan A kom och hämtade upp mig.

Planen var att vi skulle stanna på ett kondis och köpa med oss lite bullar och kakor hem (jag gillar inte tårta) men väl framme vid disken på Ubbes fanns det så mycket gott att välja mellan att vi bara var tvungna att fika lite för att kunna bestämma oss 🙂 Valen blev goda och uppskattade, eller vad sägs om 3 olika sorters bullar, 3 olika sorters mazariner och negerbollar (inte pk kanske men de heter ju så..)!

Fika på Ubbes, biskvier är mina favvosar

Fiskbilen hade ingen bra grillningsfisk så till middag lagades i stället en gammal goding, gorgonzolagratinerad fläskfilé som egentligen ska serveras med hasselbackspotatis men mamma hävdade att det inte var bra att göra på den potatis som finns nu så det blev potatisklyftor istället. En toppenmiddag! E kom och åt och vi hade några roliga timmar på kvällen med mycket prat, mat och presenter. Jag fick bland annat en bok om väskor av A, en gullig holländsk plåtburk av E och en latte pronto av mamma och pappa så nu ska det skummas mjölk så det står härliga till! Tack familjen och E för en sån fin födelsedag!

Åtgärder

Information

4 responses

2 09 2010
Linda Ahlin

Grattis i efterskott =) Låter som du hade en toppendag!
Kram Linda

6 09 2010
Trollet

Tack Linda! Ja, och det är så skönt att komma hem till lugna Motala ibland 🙂

2 09 2010
Elise

Vilken fin blogg du har! Hoppas att det går bra på nya jobbet! /elise

6 09 2010
Trollet

Tack! Nu har jag varit på jobbet en vecka och är såklart fortfarande förvirrad, men på detta ställe har de fikaraster, jippi!

Kommentera

