Premiärdagens outfit

30 08 2010

Vad har man egentligen på sig första dagen på sitt nya jobb? Jag brukar fundera och fundera, man vill inte se för uppklädd ut men inte heller komma i slitna jeans. Eftersom jag inte satt min fot på företaget innan idag hade jag inte haft någon chans att pejla in läget på förhand så jag bestämde mig för ett ganska så safe kort: svarta byxor.

Hela outfiten bestod slutligen av svarta stretchbyxor från Pimkie, turkos topp från Wet Seal som skymtade fram under en argylemönstrad cardigan i ljusblått/vitt/sand från Tommy Hilfiger. Till detta hade jag mina fina vita skor med färgade stenar, en afro-Hello Kitty cocktailring och min glada vitrosa väska från Japan. En helt vanlig 31-årig produkt manager på väg till första dagen på nya jobbet med andra ord 🙂

Åtgärder

Information

6 responses

30 08 2010
Albert

Väl genomtänkt och genomfört som vanligt! Klasse, som tysken skulle uttryckt saken.

31 08 2010
fantasyflickan

Det tycker jag låter som en fin första dagen-klädsel. Själv hade jag dagen till ära klätt mig i mössa och vantar eftersom det var, och fortfarande är så förskräckligt kallt. Jag har även min varmaste kofta på mig. Har med andra ord prioriterat värme framför stil. Och i dag tog jag en varm scarf på mig också. Tyvärr fick jag inse att jag inte hade några varma byxor här. De är kvar hemma. Har bara tre par tunna linnebyxor och två par lika tunna mysbyxor att välja på.

31 08 2010
fantasyflickan

Har det kommit något paket med posten än då förresten?

1 09 2010
Trollet

Idag kom det! Tack, det var jättesött. Posten hade bucklat till lådan lite i ena hörnet men det syns inte så mycket som tur är.

2 09 2010
fantasyflickan

Dumma posten! Visst var det gulligt. Har en annan liten present till dig också, men den är här hos mor och far så den tänkte jag ge till dina föräldrar, så får du den när du är där nästa gång.

6 09 2010
Trollet

Jag gillar presenter! Glöm inte din Locke Lamora-bok hos mamma och pappa (de har nog glömt bort den men den ligger på byrån på mitt rum).

Kommentera

