Det var på tiden..

23 08 2010

Tog en välbehövlig paus i packandet och är just hemkommen från en tur på stan. Har äntligen varit och klippt mig och slingat håret, eftersom senaste gången var på A:s födelsedag i december var det verkligen på tiden. Jag brukar tycka att det är lite jobbigt att gå till frisören för de ska alltid vara så övertrevliga och tjata hål i huvudet på en men dagens klippare var en riktig babuschka (från valfritt östeuropeiskt land) som var tyst, effektiv och ärlig (”man ser inte dina ögonbryn, du måste färga dem” yttrades bland annat). Sagt och gjort och 2,5 h senare kom jag ut med klippt, slingat hår och bruna ögonbryn 🙂 Kalaset gick på 1570 balubas men med tanke på frekvensen jag har på frisörbesök är det ingen fara. För dig som vill få samma sköna behandling rekommenderas alltså Fia på Snobben Hårdesign!

A kom och mötte upp mig på stan efter klippningen och vi gick och åt lunch på Marianne, panerad fisk med remouladsås blev det, mums! Mitt i all flyttyra fyller undertecknad också år (fredag är den stora dagen) och inhandlade därför på affären ”Kärringen mot strömmen” två mycket bra fölsisar till mig själv! Jag brukar köpa en present till mig själv varje år men just idag var presenten en väska och jag kunde inte välja så det fick bli båda. I paketen döljer sig två superfina väskor från den holländska favoriten Oilily men det är nästan synd att öppna presenterna när de är så fint inslagna. Till er med åsikter, nej jag behöver inte fler väskor men om man bara köpte just det man behövde vore det väl ändå inget kul.. och på det här sättet boostar jag ju ekonomin lite också 🙂

Åtgärder

Information

3 responses

23 08 2010
fantasyflickan

Haha, du är för rolig! (Och man behöver ALlTID fler väskor…och skor, och hoodies, och smycken, och inte minst böcker.) Själv fick jag hemlagad rödspätta med potatis och remouladsås i fredags (och ja, även remouladen var hemgjord). Mitt A som var i farten.

Och det var verkligen fint inslagna paket. Du får skicka en bild när du har öppnat dem sen så vi får se hur väskorna ser ut också. 😉

23 08 2010
fantasyflickan

Och nu tog jag lite remoulad till köttbullarna och potatismoset. Det var gott det med!

25 08 2010
Misse

Åh, då får du fira födelsedag i den nya staden! Hoppas A tar med dig ut på något trevligt ställe så ni slipper flyttkartongerna ett tag…

Kommentera

