Brittisk romantik på topp

22 08 2010

Har just sett klart den tredje och sista delen av Jane Austens ”Förnuft och känsla” på SVT och blev som vanligt mycket nöjd med BBC:s version. Visst är filmen från 1995-ish med Emma Thompson och Hugh Grant också bra men den här miniserien var nog strået vassare, BBC vet vad de sysslar med helt klart. Kommer ihåg när jag och mamma kollade på BBC-versionen av ”Stolthet och fördom” när den gick första gången på tv och blev helt begeistrade.

Ibland känns det som att jag är född i fel sekel. Jag vill också gå på baler (känner på mig att jag skulle se smashing ut i en empireklänning), bo i en ståtlig herrgård och drömma om den mystiske mannen på godset bredvid 🙂 Men men, jag får nöja mig med att läsa en massa kärlekshistorier och titta på BBC-serier helt enkelt!

Åtgärder

Information

2 responses

25 08 2010
Misse

BBC vet helt klart vad de gör när de producerar tv-serier! Jag och F får väl bo i ett slott i närheten så vi kan gå på samma baler =)

26 08 2010
Trollet

Ja! Och så kan vi skvallra om herrarna på balerna medan de pratar om sin senaste rävjakt (där de såklart inte fick skjuta en endaste söt räv!).. Har F några empireklänningar i sin växande garderob månne?

Kommentera

