Hello Kitty-himlen

17 06 2010

Att jag samlar på Hello Kitty är knappast någon hemlighet. Jag har samlat sen jag var liten och pappa kom hem från Japan med det första söta lilla Hello Kitty-anteckningsblocket någon gång i början på 80-talet. Samlingen och passionen var därmed född! Intresset eskalerade markant när jag bodde i Japan och utbudet tusenfaldigades.

Trots att jag gillar Hello Kitty skarpt tycker jag att det är tråkigt att hon nu finns på var och varannan unge och i alla klädkedjors sortiment, som samlare vill man gärna åt det lite mer exklusiva och samlandet ska vara något av en jakt. Därför har jag på senare år valt att nischa in mig på Hello Kittysar iförda djurkostymer och letar efter nytillskott så fort jag är ute och reser. Men ibland slinker såklart några ”vanliga” Hello Kittysar in.. 🙂

Nedan några bilder på härligheten, djurkostymerna på bilden längst ner.

Åtgärder

Information

4 responses

18 06 2010
fantasyflickan

Sååå söta!

21 06 2010
Albert

Trevligt att man får äran av att ha lagt grunden till Ditt HK’ande! Det var verkligen trevligt att hitta söta presenter till sin älskade dotter i Japan på 80-talet. Där fanns massor av grejor som ännu inte hittat till Europa.
Fina bilder på delar av Din samling! Du har ju dessutom så mycket mera i form av kläder, möbler, väggklockor etc. Det är verkligen en imponerande samling!

18 11 2010
Lizette Sidentass

Men det är helt otroligt vilken samling du har med de här charmiga små varelserna! Jag är vuxen, sen länge tillbaks *LOL* men samlar allt jag har råd till med lille Hello Kitty på! Älskar henne o får aldrig nog:-O)

18 11 2010
Trollet

Vad kul att du gillar min samling! Jag är ju oxå vuxen men slutar inte samla för det, faktum är att jag inte började på riktigt förrän jag var 25 år tror jag..

Får lägga upp några fler bilder på nyförvärven jag köpte i Japan förra månaden 🙂

Kommentera

