I var kvinnas garderob

27 05 2010

Om du hör till de fåtal (för så måste det ju vara!) som ännu inte förstått varför var kvinna bör äga en Louis Vuitton Speedy så läs gärna The PurseBlogs roliga inlägg i ämnet med titeln ”Five reasons everyone should own a Louis Vuitton Speedy” här.

Min egen Speedy är som tidigare nämnts en monogram 25:a inhandlad en solig dag i San Francisco. I Tokyo och Toronto sprang var och varannan kvinna runt med en Louis Vuitton, Chanel eller Coach på armen (och jag kände mig hemma) men här i Dalarna är det närmaste jag sett det en tant som på Rättviks marknad hade en Goach, dvs fejkväska med Guccis sammanlänkade G fast i Coach mönster.. det brände i mina stackars ögon!

Om jag skulle köpa en till Speedy får det nog bli en 30 i Damier canvas, precis som den som Lo Bosworth bär på bilden nedan. Fast om någon ny designer gör en kul modell som exempelvis Takashi Murakamis asiensöta mönster kanske jag måste köpa en till 🙂 Murakami har designat mönstret Cosmic Blossom som finns att köpa på LV nu men jag gillar inte riktigt de väskmodellerna.

Åtgärder

Information

One response

28 05 2010
Albert

Inte nå’n jättesnygg väska, direkt. Ser mera ut som en oformlig plastkasse.

Kommentera

