Glädje med posten

20 05 2010

I förrgår hämtade jag ut senaste beställningen från Adlibris och däri hoppas jag hitta mycket glädje och underhållande läsning. Paketet innehöll:

  • Presidentens hustru av Curtis Sittenfeldt – jag gillade Prep mycket och har velat läsa denna bok som sägs vara baserad på före detta presidenthustrun Laura Bush tidigare liv och leverne sedan jag fick syn på den i vintras. Jag menar hur kan det vara annat än spännande att få reda på vad som egentligen pågår i klanen Bush 🙂
  • Anonyma skoälskares klubb av Beth Harbison – chicklit som verkat lätt och ledig. Själv är jag inte någon shoeaholic (lutar mer åt väskhållet) men det är alltid kul att läsa om tjejer som tar sig igenom livets svårigheter med hjälp av en eller annan designaccessoar.
  • Twenties Girl av Sophie Kinsella – har velat läsa den några månader nu och jag brukar ju gilla Kinsellas böcker även om jag ibland tycker att hennes hjältinnor gör lite väl klantiga val då och då.
  • Who’s That Girl av Alexandra Potter – har läst recensioner av boken hos flera bloggare och är nyfiken på en för mig ny författarbekantskap.
  • Självkänsla nu! av Mia Törnblom – jag har aldrig läst någon självhjälpsbok förut men eftersom jobbet är så attans stressigt och man ibland känner sig minst på jorden känns det som att nu kan vara en bra tid att testa.
  • Lonely Planet USA – så vi har en guide med oss på vår resa i sommar. Den väger dock ett halvt ton (japp, grav överdift) så jag hoppas A är tillräckligt säker på sin manlighet för att bära min väska då och då om jag förväntas frakta runt klumpen 🙂

Åtgärder

Information

One response

20 05 2010
fantasyflickan

Vad härligt med ett nytt inlägg från dig! Har saknat ditt bloggande i några dagar. (Fast jag borde egentligen inte säga nåt för jag har varit ännu sämre.)

Kommentera

