Vår Ivy League-samling

10 05 2010

Igår bokade jag och A flygbiljetter och hyrbil till vår sommar-roadtrip på den amerikanska östkusten. Vi flyger till New York City (JFK) och hem från Miami och ska på vägen besöka bland annat Atlantic City (tacky deluxe!), Phliadelphia och Kennedy Space Center. Hoppas hinna med en hel del shopping också, i natt drömde jag faktiskt om hur jag shoppade på Gucci (ett par solglasögon tror jag det var) och Louis Vuitton (en Elégie och en Keepall 45 med shoulder strap). Ganska så specifika drömmar det 🙂

Vi har de senaste åren turnerat en hel del i nordöstra USA och besökt flera Ivy League-skolor; Columbia, Harvard och Brown har studerats ingående och i år ska vi fylla på listan med Princeton som ligger i New Jersey. Det är kul att gå på campus och känna historiens vingslag, köpa en tröja i skolans affär och känna sig kulturell i största allmänhet. Jag är nog i själva verket ganska så missnöjd med att jag inte gjorde ett försök att ta mig till USA i studiesyfte, ett år på high school eller universitet hade varit en upplevelse för livet. Japan gick ju såklart inte av för hackor det heller men jag kunde ju gjort båda delarna kan man tycka..

Princetons något högtravande motto är “Dei sub numine viget” (under God’s power she flourishes) så får se om vi börjar blomstra när vi kommer dit 🙂 Ska i varje fall bli kul att se ännu en Ivy League. Nästa anhalt på Ivy-önskelistan efter Princeton blir nog Dartmouth, ni vet skolan där Freddie Prinze Jr:s karaktär absolut inte vill gå i filmen ”She’s all that”.

Åtgärder

Information

2 responses

11 05 2010
A

Självklart så ska vi besöka Penn också som ligger i Philadelphia, PA.

11 05 2010
Trollet

Ja, det kan vi göra! Och köpa oss varsinn Penn-tröja också 🙂

Kommentera

