Eskapism

5 05 2010

Sjuk.. har haft över 38 graders feber sen i fredags men idag var första dagen jag faktiskt stannade hemma från jobbet, kanske kan skiten gå ur kroppen fortare om man gör absolut ingenting. Var på vårdcentralen igår och de tog lite prover men hittade ingenting för feber och yrsel är de ”enda” symptomen jag har, ingen förkylning eller så i sikte.. grymt frustrerande!

För att försöka muntra upp mig tittar jag på säsong ett av Laguna Beach och drömmer mig bort till det soliga Kalifornien där alla är lyckliga och mår bra. Jaja, jag vet såklart att det förmodligen inte alls är så men just nu behöver jag låtsas bara lite… Mina favoriter är LC och Lo som verkar tämligen normala för att ha växt upp under så privilegierade förhållanden och jag önskar jag kunde vara deras kompis och följa med dom på shoppingturer till South Coast Plaza och resor till Cabo och Catalina.. Spela roll att jag är en hel del äldre än vad de är, man är ju bara så gammal som man känner sig!

Laguna Beach casten från säsong ett (2004), de ser så små ut.. 🙂

Jag var i Kalifornien med mina tre kompisar för snart två år sedan, vi hade en all-girls roadtrip från San Francisco till Los Angeles i en jättefin vit GMC Acadia (som sen dess har varit min favvobil). Vi åt på billiga diners, en lyxig köttrestaurang där det kostade $100/person att bara gå in genom dörren (notan landade sen på ca $150/person har jag för mig), åkte på Highway 1 och stannade och shoppade så ofta vi bara kunde. Jag blev kär i Newport Beach och önskar att en god fe kom och svingade sitt trollspö över mig så vi kunde få möjlighet att flytta dit. Andra trevliga bekantskaper från den resan är Louis Vuitton och Coach och vi har fortfarande ett stadigt förhållande 🙂

Hoppas att min och A:s inplanerade östkusts-roadtrip (USA alltså) blir minst lika bra och att man får bli frisk och må bra någon gång!

Åtgärder

Information

2 responses

5 05 2010
fantasyflickan

Du ska vara hemma och vila när du är sjuk! Jag fick nåt liknande i påskas, med yrsel och feber och trodde jag skulle få en dunderförkylning. Men det blev bara yrsel och feber i några dagar och sen gick det över. Lite huvudvärk hade jag också.

Hoppas du blir bättre snart!

5 05 2010
Trollet

Jag vet! Men det är svårt när man tycker att man inte är jättesjuk (ingen benpipa som sticker ut någonstans direkt) och får dåligt samvete när man inte är på jobbet. Jag vet att det är dumt att tänka så och jag jobbar på att inte göra det tro mig, men är ännu inte helt och hållet där.. läste om Mr O’Donnell, tråkigt, men som sagt 90 år är ju en aktningsvärd ålder och du kommer ju alltid att ha din Modesty 🙂

Kommentera

