Shoes galore!

25 04 2010

Idag har vi varit på shoppingstråt! Dalarnas utbud må vara lite magrare än på andra platser i vårt avlånga land men idag gick det bra att hitta en massa fint och fokus lades på skor. Till mig 🙂

Jag har ett love/hate förhållande till så kallade gladiatorsandaler och jag har varit skeptiskt sedan de blev vilt populära när vi bodde i Kanada och min jobbarkompis trånade efter ett par pytonmönstrade dito från Coach. I en del modeller ser det ut som man stängt in fötterna i burar och det brukar vara lite för mycket kedjor och nitar på dem för min smak. Men vad är det då jag gillar tänker ni? Jo, att jag faktiskt kan gå i dem! Jag som inte kan gå i klackar brukar vara förvisad till ballerinaskor och gympaskor på varma sommardagar och då blir tassarna som bekant lite varma och ledsna. Så nu när jag hittade ett par gladiatorsandaler som jag tyckte var ganska så snygga, ja då var det lika bra att slå till och köpa dem i två färger.

Jag brukar vara sen med att haka på trender, och en del kommer jag aldrig att haka på. Även om man aldrig ska säga aldrig för nu för tiden äger jag faktiskt två par leggings, något jag sa att jag aldrig skulle ha på mig.. Men nu är det alltså dags för mig att ge gladiatorsandalerna en chans!

När jag ändå var i farten blev det två par sportigare skor också, ett par gråa Nike och ett par svarta skor med bling som A valde ut åt mig. Är ni i Falutrakten rekommenderas ett besök i Sågmyra, där finns både Scorett Outlet (som jag gynnade) och ett Lager 157 där A fick en fin cardigan i present av mig.

Åtgärder

Information

Kommentera

