Helgmys

25 04 2010

Efter debaclet med Fame i fredags var det skönt att de tre andra filmerna vi hyrde var bra, var och en på sitt sätt. Vår favorit blev Sunshine Cleaning, en varm och fin film om två systrar som gör karriär som brottsplatsstädare (!) samtidigt som de kämpar på med sina respektive liv. Storsyster Rose spelad av min nya favorit Amy Adams är en typisk peak-to-sooner, ni vet en sån som stod på topp i high school och var cheerleader och dejtade quarterbacken i fotbollslaget men som sedan dess inte tagit sig så värst mycket längre. Lillasyster Norah har trasslat i hela sitt liv och försöker just nu bara finna sig själv, och en söt kattkompis 🙂

Surrogates var en skön Bruce Willis-action med lite mer hjärna än vanligt som utspelar sig i en nära framtid där vi människor skaffat oss surrogatrobotar som vi styr ifrån hemmets trygga vrå. Brucan är såklart FBI-agent och ska på ett eller annat sätt rädda världen.. Hur det går? Tja, inget oväntat på den fronten inte 🙂

The Ugly Truth är en romantisk komedi med Katherine Heigl och Gerard Butler i huvudrollerna, tillredd och lagad helt enligt recept. Perfekt helgavkoppling med andra ord. Att hyra film är väldigt mysigt och jag funderar redan på vilka filmer som ska ses nästa helg. Förslag?

Åtgärder

Information

3 responses

26 04 2010
fantasyflickan

Sunshine Cleaning har jag stått och hållit i flera gånger i videobutiken. Kanske ska göra slag i saken och faktiskt låna hem den då. The ugly truth tyckte jag var lite kul faktiskt, den var bättre än jag hade väntat mig. Surrogates tyckte jag var helt ok. Varken mer eller mindre.

Hur var kakorna då? Vit choklad och tranbär låter ju helt gudomligt! Men Marabou passion gillade jag inte nåt vidare.

26 04 2010
Trollet

Kakorna var ok men inte toppen och A gillade dem inte alls, han tyckte de var för sura. Jag åt bara Marabou digestive och den är mumsig!

Jag tycker du ska hyra Sunshine Cleaning, den var fin.

26 04 2010
fantasyflickan

Sura kakor är inget gott. Jag håller mig nog till digestive jag också. Fast just nu äter jag Kina i chokladkakeform. Mums!

Kommentera

