Jakten på det perfekta soffbordet

24 04 2010

I höstas slog jag och A på stort och efter 3,5 år tillsammans investerade vi i vår första alldeles egna soffa. Den heter Basel och är från EM och är fin och bra på nästan alla sätt, missarna blir dock tokigt statiska av att ligga i den så vi sprider stötar till höger och vänster. Sedan dess har jakten på det perfekta soffbordet pågått..

Vi som är riktiga vardagsrumsmänniskor äter också oftast framför tv:n och alltså behöver vi ett soffbord som är tillräckligt högt för att man ska kunna sitta vid det och äta och som ser trevligt ut resten av tiden. Soffbordet vi har nu har jag fått ärva efter min farfar och farmor och jag gillar det på alla sätt MEN måtten passar inte till den nya soffan, bordet är helt enkelt för långt. Hur svårt kan det vara att hitta ett bord med måtten 110 x 110 x 55-ish tänkte vi? Riktigt svårt har det visat sig, soffbord av idag ska tydligen inte vara högre än 50 cm.

Idag besökte vi så en möbelaffär i Dalaskogarna och hittade ett soffbord som hade varit perfekt om det hade varit 20 cm kortare på längden. Det hade en uppfällbar halva för laptopar (eller våra tallrikar!) men fanns sorgligt nog inte i några andra mått. Så nära men ändå så långt borta alltså.. 😦

Istället inhandlades en finfin skinnpuff som påminner om den farmor och farfar hade och så gjorde vi en beställning på en asieninspirerad vikvägg. Hittade också ett matbord till mina föräldrar som är på jakt efter ett nytt. Lillan & Albert, vad sägs?

Åtgärder

Information

7 responses

24 04 2010
fantasyflickan

Vi har ett jättefint soffbord som är precis lagom högt. Men det får ni inte! 😉 En bild på soffan kanske, så ska jag hålla utkik efter ett passande bord? Ska föräldrarnas nya matbord vara till köket eller matrummet?

25 04 2010
Lillan

Bordet är tänkt till köket och bör vara runt, tror jag……

25 04 2010
fantasyflickan

Ja, det är jättefint, men blir det inte lite för stort för köket?

25 04 2010
Lillan

Ja det på bilden blir nog för stort, så ett runt passar nog bättre. Men jag har inte hittat något ännu, men skam den som ger sig.

25 04 2010
Trollet

Lillan, ska det vara runt nu? Där ser man.. då får jag fokusera på det istället. Men den här möbelaffären hade mycket skoj så ni får kolla nästa gång ni är och hälsar på!

Fantasyflickan, bild på vår soffa finns på http://www.em.com/web/Sokresultat/Webb/Produkter/Soffor/BASEL_hornsoffa_m_divan__plus__oppet_avsl_hoger-20950.aspx

26 04 2010
fantasyflickan

Vilken mysig soffa! Jag skulle också vilja ha en sån, men vi har inte plats för nån där vi bor nu. Vi får klara oss med den vi har så länge. Men jag ska definitivt hålla utkik efter ett snyggt soffbord åt er. Måste det vara nytt, eller funkar antikt och loppis?

26 04 2010
Trollet

Antikt och loppis fungerar utmärkt! Bra att vi har så stor soffa nu för de små brukar ligga där och bre ut sig hejdlöst 🙂

Kommentera

