I den kungliga hufvudstaden

18 04 2010

Sitter här på mitt hotellrum och blickar ut över Stockholmskvällen. Ska på kurs tillsammans med en kollega måndag till onsdag på City Conference Centre och har precis checkat in på Scandic vid Norra bantorget. Hotellrummet har fin utsikt och är nog ett av de finare jag bott i på sistone. Men ingen A eller söta missar här förstås 😦

Jag är ingen Stockholmsmänniska, känner mig rent av lite otrygg varje gång jag är här men kanske har jag inte gett stan någon riktig chans. Lantis-lolla kanske ni tänker nu, men jag har ju bott både i Tokyo och Toronto och då bleknar ju lilla Stockholm i jämförelse, i alla fall storleksmässigt. Kanske är det Stockholmarna som skrämmer mig?? Jag hoppas i alla fall att det här besöket blir bra så kanske jag och Stockholm kan börja bygga på en relation..

Vart ska jag bege mig för att se det bästa stan har att erbjuda?

Här ska det nannas!

Åtgärder

Information

4 responses

20 04 2010
fantasyflickan

Hoppas du har det bra i huvudstaden och att det är en rolig kurs du går på (Även om chanserna för det är ganska små, i alla fall om man går efter vad jag tycker är roligt. 😉 ) Men rummet ser ju trevligt ut i alla fall.

21 04 2010
Albert

I Fjollträsk, jojo. Överhuvudtaget tycker jag, att svenska hotellrum ser lite kala och tråkiga ut, oavsett stjärnklass. Jämför med de go’a hotellrummen i USA och Canada (och alltid med två stora dubbelsängar, queen eller king). I FjÖ är det ju mycket bra också.

22 04 2010
Trollet

På det stora hela var kursen och hotellet bra! Jag är nu ett steg närmare att bli en certifierad projektledare (att man har jobbat som det i 4 år räknas visst inte överallt) och har lärt mig en hel del bra att ha-saker. Såg två kändisar också (Rolf Lassgård & Johan Ejeborg) och åt en mumsig muffis i smaken strawberry cheesecake 🙂

22 04 2010
fantasyflickan

Tummen upp då! Du har i alla fall säkert haft en bättre vecka än jag, för här har det varit riktigt jobbigt. En massa elaka och arga kunder och saker som gått fel. En djävulsk vecka helt enkelt. Nu väntar jag på att den ska ta slut och hoppas att nästa blir bättre!

Kommentera

