Att roa sig med i Dalarna

18 04 2010

Igår var det lördag och vi roade oss med en tur till Rättvik och biltvätt på den stora planen som hör till svärmors hus. Jag tvättade bil och A tvättade vinterdäcken och till slut blev Lill-Jozze (bilen alltså) skinande ren och fin. A hade en del åsikter om min tvättning (helt onödigt naturligtvis för jag är inte, som min mor ibland säger, född i farstun.. hehe) och efter ett antal reprimander och suckar kom han fram till att vi aldrig skulle köpa hus eller lägenhet med renoveringsbehov för då skulle han bli alltför nervös på mig.. helt obegripligt, men förmodligen smart 🙂

Vi hann med en liten tur på stan i Rättvik också, om man nu kan kalla det för stan men ni förstår vad jag menar. Jag fick ett presentkort på en inredningsaffär i födelsedagspresent förra året och vi tänkte gå och se om där fanns något som kunde falla oss i smaken. Efter 20 minuter insåg vi att vi inte ens kunde krysta fram ett köp och gick därifrån tomhänta.. Jag förstår visst inte vitsen med att köpa nya grejjer som ser slitna ut från början, det där med fabriksgjord patina känns lite bakvänt liksom.

Hittade dock en fin grön kofta (VeroModa, 30 (!) kr) och en fin gråblommig top (Soyaconcept, 199 kr) och grönt te i smaken rabarber-grädde så några lokala näringsidkare gynnades i alla fall av vårt besök 🙂

Väl hemma igen tittade vi på Änglar & Demoner (boken är otroligt mycket bättre än filmen, min Robert Langdon och Tom Hanks har inte mycket gemensamt..) och del ett och två av Party Animals på SVT Play, rekommenderas!

Dagens inköp

Åtgärder

Information

One response

18 04 2010
fantasyflickan

Topen och koftan var ju jättefina. Själv ögnade jag lördagen åt att kurera en baksmälla som hette duga efter en fest på jobbet. Men jag hade kul på festen och vårt lag vann frågesporttävlingen så det var det värt. (Hade nog kunnat hoppa över det sista glaset vin dock. Eller kanske de två eller tre sista till och med.)

Kommentera

