Mitt lilla bibliotek

7 04 2010

Så här ser det ut just nu. Här samsas min chicklit med fantasy, fakta, deckare, biografier och en hel del däremellan. Jag har försökt att hålla ordning och samla böcker av samma författare och samma genre men här och där ligger jag visst lite efter. Just nu saknas sittmöjlighet i biblioteket så jag läser i sängen, soffan ja nästan överallt 🙂

Jag skulle förstås allra helst ha ett stort rum med bokhyllor från golv till tak och såna fina stegar att skjuta runt hyllorna för att nå böckerna längst upp. Öronlappsfåtöljer med fotpall känns också givet. Kanske dags att skaffa sig ett hus snart med plats för alla mina visioner (walk-in closet, bibliotek och köksö)?

Åtgärder

Information

7 responses

7 04 2010
violen

Ah, vackert!

8 04 2010
Trollet

Tack! Böcker är allt bra fina att titta på 🙂 Ibland undrar jag varför jag valde att bli ingenjör när jag borde blivit bibliotekarie eller ha en liten gullig bokhandel..

7 04 2010
fantasyflickan

Vad fint du har det i dina hyllor. Mina är fortfarande en enda röra. Och inte ens samlade i ett rum.

8 04 2010
Trollet

Mitt bibliotek är egentligen inte heller ett rum utan en konstig hall.. men som nu har ett bra ändamål i alla fall! Jag vet att en hel del färgkoordinerar sina bokhyllor men då skulle jag inte hitta längre så för mig känns det inte som någon bra idé. Du kanske ska sammankalla strykorna (jag slänger mig på tåget, tar säkert bara 10 timmar eller nåt) för en bokstädar-helg 😉

8 04 2010
fantasyflickan

Jo, och om du kunde ta vägen förbi hemstaden och hämta alla böckerna jag har hos mor o far så vore det bra ;-). Jag längtar efter att få hit ALLA mina böcker. Har inte läst Tusen och en natt på 15 år och har ingen aning om hur min samling av Fem-böcker ser ut numera. Och så skulle jag vilja ha hit min X9-samling också. Du fixar det eller?

8 04 2010
Trollet

Hmm, kan man hyra ett godståg månne 🙂 Men, jag vet hur det känns för jag har en massa böcker hemma hos mamma och pappa också. Har funderat på att sälja böcker några gånger men varje gång jag mer allvarligt tänkt göra slag i saken har det huggit till i hjärtat..

9 04 2010
fantasyflickan

Ja, mina kära gamla Kitty och Mary-Lou och dina Tvillingarna i Sweet Valley. Även om man troligtvis aldrig öppnar dem igen så skulle det göra ont att bli av med dem. Apropå Tvillingarna, så kolla in det här: http://ilovepocket.blogspot.com/2010/03/jess-liz.html.

Kommentera

