Stjärnornas krig har flyttat in

3 04 2010

Idag var vi återigen hemma hos A:s mamma och hälsade på och åt god mat. Jag gjorde också ett fynd! I en hylla hittade jag fyra Star Wars-böcker som visade sig tillhöra A. Jag blev glad och förvånad för A brukar inte läsa skönlitterära böcker så ofta. Böckerna heter Heir to the Empire, Dark Force Rising, The Last Command och The Truce at Bakura och har nu flyttat in i min bokhylla 🙂 De har också flyttat in på min att läsa-lista.

Jag är inget stort fan av science fiction-böcker (som jag sagt tidigare tror jag att Isaac Asimovs Stiftelsetrilogin skrämde mig som tonåring) men Star Wars-filmerna har alltid tillhört mina favoriter så därför hoppas jag böckerna ska hålla hög klass även de trots olika författare. Någon som läst dem? Och om jag skulle vilja ta mig an sf-litteratur igen på riktigt, vilken bok/författare är det bra att börja med?

Åtgärder

Information

One response

3 04 2010
A

Du får inte ha för höga förväntningar på böckerna. Filmerna håller högre klass, iaf IV-VI eftersom sopan Hayden Christensen är med i de andra filmerna.

Kommentera

