Påskpynta hemma

30 03 2010

Idag på jobbet mitt i alla möten fick jag en sån himla lust att påskpynta hemma med ett fint påskris. Hemma hos mamma och pappa finns en massa fjädrar och fina ägg och glasfåglar att hänga i riset men själv har jag nog aldrig haft ett påskris. Min jobbarkompis tipsade om att Trend & Tradition i Sågmyra förmodligen har en massa påskpynt så kanske kan vi bege oss dit en sväng på torsdag efter jobbet. Annars kanske Ica Maxi eller Rusta har något fint att erbjuda.. ett påskris bör det i alla fall bli.

Någon annan som har lust att påskpynta hemma?

Lite inspiration

Åtgärder

Information

4 responses

31 03 2010
fantasyflickan

Jag har köpt en kruka med påskliljor och en buket tulpaner för att piffa upp hemma. Jag ville sambon skulle ha det lite fint trots att jag åker i väg över helgen. Men jag hoppar över påskris i år. Har ingen lust att greja med det och sambon uppskattar det ändå inte. Dessutom har jag…hrrmm…inte fått bort allt julpynt än. Det hänger en stjärna i ett fönster och sitter några julänglar på ett annat. Men de är ju fina ju!

Däremot har jag fixat en påskpresent till sambon. Att köpa presenter gillar jag. 🙂

31 03 2010
Trollet

Påskris med neongröna fjädrar inhandlat! Ska se om jag hittar mer fjädrar och något annat kul att hänga däri imorgon. Ska du ut på galej i helgen?

31 03 2010
fantasyflickan

Nä, du vet väl vad jag brukar göra på påsken? Jag ska sitta i en stuga och mysa med familjen förstås! Och jag tänkte ta med mitt nya tvfrågespel och tvinga dem att spela med mig eftersom sambon vägrar. Fast jag misstänker att jag får vara i ett lag för mig själv ;-). Och så ska jag hälsa på svärföräldrarna. Och byta till sommardäck på bilen (eftersom däcken är hemma hos svärföräldrarna passar det ju rätt bra). Och på hemvägen tänkte jag stanna till och hälsa på en kompis också. Rätt späckad helg alltså.

31 03 2010
Trollet

Längesedan jag var med där och jag och lillasyster spelade skjortan av er pappa och K i fyrmanswhist. Ett vackert minne 🙂

Kommentera

